Veelgestelde vragen (FAQ)

Hieronder vindt u een lijst met veelgestelde vragen. Deze vragen worden regelmatig aan ons gesteld, dus daarom wijden we er deze aparte pagina aan.
Mocht uw vraag er niet tussen zitten of heeft u toch nog (andere) vragen, dan kunt u altijd contact met ons opnemen via +31 40 240 50 60 of info@pretaxi.nl.

 

 

 

1. Wat kost een taxi?

De kosten van een taxirit hangt af van de afstand en de hoeveelheid personen die u wilt vervoeren. Hoe verder uw bestemming weg is hoe meer kosten er worden gemaakt op brandstofgebied, maar ook bijvoorbeeld voor het uurloon van de chauffeur.
Het is echter wel belangrijk om te weten dat hoe verder uw bestemming weg is, hoe voordeliger de kilometerprijs dan uitvalt.

In de reserveertool Reserveer online kunt u gemakkelijk berekenen wat de rit gaat kosten en uw reis plannen. Hierdoor komt u niet voor onverwachte verrassingen te staan en daarom willen wij graag nogmaals benadrukken dat met meer afstand het kilometertarief voordeliger wordt.

Via deze link, van de rijksoverheid, kunt u zelf nakijken wat het maximale starttarief is van een taxi en de maximale kilometerprijs.

2. Hoe werkt de online reserveer tool?

De online reserveer is gemakkelijk op de website te vinden. De tool laat zichzelf gemakkelijk invullen, maar toch hebben we hiervoor een korte instructie opgesteld:

  • Vertrek: vul allereerst de locatie op waar u wilt worden opgehaald. Let op, de tool luistert nauw en u moet wel een huisnummer invullen. Als u wilt kunt u uw locatie
  • aanklikken met dit icoon:
  • Bestemming: vul daarna de bestemming van de taxirit in. U kunt hier kiezen voor een adres, luchthaven of een NS-station.
  • Details: de datum en tijd volgen erna en de keuze voor het voertuig en de hoeveelheid personen. Zie hiervoor ook vraag 1.
    Als betaalwijze kan er ‘contant’, dus in de taxi afrekenen en ‘online’, dus vooraf afrekenen worden gekozen.
    NB: voor een behoorlijke rit buiten onze standplaats Eindhoven geven wij de voorkeur aan vooraf (een gedeelte) te betalen.
  • Bereken ritprijs: druk op de knop om de ritprijs te berekenen. De prijs staat vast.
  • Vul uw gegevens vervolgens in. Naam, telefoonnummer en e-mailadres zijn verplicht.
  • Reserveer de rit.
  • Een bevestiging wordt gevraagd na het aanklikken en u wordt doorgeleid naar een nieuwe pagina om nogmaals te bevestigen. Hiervoor is al een mail gestuurd naar uw opgegeven mail adres om uw rit te valideren.
  • Na validering wordt reservering actief en krijgt u een aanvraagnummer. De mail is bewijs van de aanvraag en de overeengekomen ritprijs.
3. Hoeveel personen kunnen mee?

Ons wagenpark bestaat uit de volgende voertuigen:

    • Volkswagen Touran (stationwagon): max. vier personen; stationwagen
    • Volkswagen Sharan (MPV): max. 6 personen

Let op: kleine bagageruimte. Kies bij veel bagage, zoals een luchthavenrit voor de Mercedes Vito.

  • Mercedes Vito (extra lang): max. 8 personen

 

Mocht u een grotere groep willen vervoeren, neem dan van te voren even contact met ons op. Grote groepen zijn voor ons geen enkel probleem, want we bezitten namelijk zelfs een touringcar.

Een laatste optie is om te reserveren voor Businessclass/VIP-vervoer. U wordt dan opgepikt in een prachtige limousine voorzien met alle gemakken om uw reis zo prettig mogelijk te maken. Denk hierbij aan 5G-internet, een koffieapparaat, minibar, afscheiding tussen uw chauffeur en u.

4. Hoeveel bagage kan ik meenemen?

Wij begrijpen dat u voorbereid op reis wil en benieuwd bent of al uw koffers mee kunnen.

Hieronder een kort overzicht van onze voertuigen en de hoeveelheid liters bagageruimte.
1 Volkswagen Touran: 633-743 liter: 4 grote koffers
2 Volkswagen Sharan: 711 – 955 liter: 4 stuks handbagage
3 Mercedes Vito: 1410 liter*: 8 grote koffers en 4 stuks handbagage

*Afhankelijk van de hoeveelheid passagiers dat er mee wordt vervoerd in de Vito. Meer passagiers betekent dat de achterbanken ook gevuld zijn, daardoor is er beduidend minder bagageruimte.

Om een beeld te krijgen hanteren wij de vuistregel dat bij een inhoud van 400 liter twee stuks handbagage mee kan en een kinderwagen óf twee grote koffers. In de Touran zullen dus minimaal drie grote koffers en zeker twee grote koffers en een kinderwagen passen.

Mocht u zich zorgen maken over dat u wel genoeg ruimte heeft voor uw bagage, neem dan van te voren contact met ons op.

5. Hoe weet ik dat de taxi ook daadwerkelijk komt?

Na reservering krijgt u direct een overzichtelijke en volledige bevestiging via de opgegeven mail. In de mail kunt u het reserveringsnummer en het telefoonnummer nogmaals van ons vinden, met de opgegeven locatie van ophalen en bestemming.

Als advies geven we u mee om de email te bewaren en aan de chauffeur te tonen als bewijs voor de overeengekomen ritprijs.

6. Als ik een taxi reserveer en op de luchthaven ben geland, hoe kan ik de taxi vinden?

Als u de taxirit reserveert online, dan kunt u ook direct het vluchtnummer doorgeven in het online reserveringsformulier. Wij houden de vlucht in de gaten en zie hoe laat u landt. We weten vaak nooit precies wanneer u buiten staat met uw koffers, dan vragen wij u om contact met ons op te nemen als u bij de bagageclaim staat. Dit verzekert u en ons van kleine wachttijden. Heeft u alleen handbagage, dan kunt u vrijwel direct na het landen contact opnemen met ons, via +31 40 240 50 60.

Wij adviseren u wel om ruim voor vertrek een rit bij ons te reserveren.

7. Waar kan ik de taxi vinden op de luchthaven?

Wij staan meestal te wachten bij de Kiss & Ride. Het kan weleens voorkomen dat we daar niet kunnen komen, dus is het belangrijk dat u bereikbaar bent op uw mobiele telefoonnummer. Hiermee bespoedigen we uw reis zoveel mogelijk.

8. Ik reis zakelijk, kan ik een factuur krijgen?

Jazeker, als u online, vooraf, betaald, dan krijgt u de factuur direct. Bij contante betaling, na afloop van de rit, dan kan de chauffeur een bonnetjes printen en die dient als factuur. Mocht u vaker gebruik willen maken van onze diensten, dan kunt u ook op rekening rijden. Graag wel in overleg!

9. Wat moet ik doen om een reservering te annuleren?

Mocht de reservering onverhoopt niet doorgaan, bijvoorbeeld wegens ziekte, laat ons dat zo snel mogelijk weten. Graag wel minimaal 24 uur van te voren.

Als u bijvoorbeeld ziek bent geworden, maar voor maandag 17:00 een taxi heeft gereserveerd, dan kunt u kosteloos annuleren op zondag tot 16:59. De annuleringsknop vindt u in de link die u heeft ontvangen bij de bevestiging. U kunt natuurlijk ook altijd mailen en het ritnummer doorgeven.

10. Ben ik verzekerd als ik in jullie taxi zit?

Taxi’s zijn verplicht om een eigen verzekering te hebben, waarin alle passagiers te allen tijde zijn verzekerd. U heeft zich hierover geen zorgen te maken.
Deze verzekeringen hebben vaak hoge premies, door de grote hoeveelheid kilometers die we maken.

11. Mag ik mijn hond meenemen in de taxi?

Onze voorkeur gaat uit van geen huisdieren meenemen in de taxi. Uiteraard maken wij een uitzondering voor een hulphond.

12. Help! Ik ben iets verloren in de taxi!

Neem zo snel mogelijk contact met ons op en zoek uw reserveringsbevestiging erbij. Wij zullen er alles aan doen om uw gevonden spullen terug te krijgen.

13. Mag mijn rollator mee?

Natuurlijk! Uw rollator zal onze chauffeur aannemen en plaatsen in de kofferbak.

14. Welke keurmerken of eisen zijn verplicht om taxi te zijn?

Allereerst hebben wij een taxivergunning in handen. Onze taxi’s staan op blauwe platen, onze voertuigen zijn dus gekeurd en onze meter wordt ook elk jaar gekeurd. Daarnaast moet elke taxi over een boordcomputer beschikken, waarin de werk- en rusttijden worden bijgehouden van de chauffeur.

Daarnaast zijn wij aangesloten bij het TTO (Toegelaten Taxi Organisaties). Chauffeurs van Toegelaten Taxi Organisaties (TTO) zijn de enige die nog op een TTO-gemerkte taxistandplaats in Eindhoven mogen staan of passagiers mogen oppikken zonder afspraak. Deze taxi’s en dus ook onze taxi is te herkennen aan het daklicht. Door lid te zijn van deze organisatie wordt gezorgd voor een veilig, betrouwbaar en betaalbaar taxivervoer.

15. Is het mogelijk om een tussenstop in de rit in te bouwen?

Mocht je nog langs een ander willen adres rijden, om bijvoorbeeld iemand anders van het reisgezelschap op te halen, dan is dat zeker mogelijk. Als u online reserveert, dan kunt u dit doorgeven bij de opmerkingen. Het kilometertarief wordt dan wel verhoogd met een extra €2,50. U wordt hierover van te voren ingelicht, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

16. Kan ik ook telefonisch een taxi reserveren?

Onze voorkeur gaat uit naar online reserveren. Mocht u toch nog vragen hebben naar aanleiding van de reservering, dan zijn wij ook te bereiken op +31 40 240 50 60.

17. Is er toegang tot kinderstoeltjes in de taxi?

Kinderen zijn vrijgesteld van een kinderzitje in de taxi. Mocht u toch een kinderzitje willen gebruiken, dan mag u dit uiteraard zelf meenemen. Het kinderzitje kan niet achterblijven bij ons en u moet het kinderzitje dan wel meenemen naar de plaats van bestemming.

18. Wat is jullie beschikbaarheid?

Wij staan 7 dagen in de week, 24 uur per dag, klaar voor onze klanten. Ook al komt uw vlucht, door vertraging, midden in de nacht aan, dan halen we u nog steeds op.

19. Ik mis mijn reserveringsbevestiging, wat nu?

Mocht er iets misgegaan zijn met de bevestigingsmail of bent u de bevestiging onverhoopt kwijtgeraakt, dan kunt u altijd telefonisch contact opnemen via +31 40 240 50 60.

20. Vervoeren jullie ook feesten en partijen?

Onze vervoersmogelijkheden zijn eindeloos. Voor elke vervoervraag kunt u bij ons terecht. Mocht u bijvoorbeeld uw gasten op een luxe en stijlvolle manier van en naar uw feest willen vervoeren kijk dan vooral eens op Limolux.

 

 

WhatsApp chat