Vervoer op maat voor iedereen: Zorgvervoer

Zorgvervoer is een essentiële dienst voor mensen die medische zorg nodig hebben. Wij kunnen u hierbij uitstekend van dienst zijn. Wij zorgen ervoor dat patiënten veilig en comfortabel worden vervoerd naar hun afspraken, zowel binnen als buiten de stad.

Het zorgvervoer is erop gericht om mensen met een medische aandoening te helpen bij hun transport naar en van de zorginstelling. Dit kan gaan om ouderen, mensen met een fysieke beperking of mensen die niet in staat zijn om zelfstandig te reizen.

De service van Pretaxi

Wij zijn gespecialiseerd zijn zorgvervoer werken vaak nauw samen met zorginstellingen, zoals ziekenhuizen en verpleeghuizen. Wij brengen u veilig en comfortabel naar uw afspraak.

Indien noodzakelijk of gewenst, brengt de chauffeur u tot aan de wachtkamer of afdeling waar u moet zijn. Vanzelfsprekend bent u ook voor de terugreis en het ophalen van uw medicatie bij ons aan het goede adres.

Wordt u ontslagen uit het ziekenhuis? Ook dan zijn we er voor u. Onze chauffeur haalt u op van de afdeling waar u verblijft en handelt desgevraagd de overdracht voor u af.

School Taxi

Onze zorgvervoer diensten

Rolstoeltaxi

Onze rolstoeltaxi’s bieden voldoende ruimte voor maximaal 3 rolstoelen. Dit betekent dat u samen met uw vrienden of familieleden kunt reizen. Wilt u graag dat uw begeleider met u meereist? Geen probleem! Wij bieden deze mogelijkheid.
Lees verder

Ziekenvervoer

Onze taxi’s zijn vaak voorzien van speciale apparatuur en voorzieningen om het comfort van de patiënt te verhogen. Denk bijvoorbeeld aan rolstoeltoegankelijkheid, airconditioning en comfortabele stoelen.
Lees verder

Arbeid gerelateerd vervoer

Het regelen van vervoer naar het werk kan een belangrijk hulpmiddel zijn om een succesvolle re-integratie te bevorderen. Het kan de werknemer helpen om gemakkelijker en sneller naar het werk te komen.
Lees verder

Leerlingenvervoer

Het betreft het vervoer van leerlingen van hun woonadres naar school en terug. Dit kan nodig zijn omdat de afstand tot de school te groot is om te lopen of fietsen, of omdat er sprake is van een handicap of beperking die het vervoer bemoeilijkt.
Lees verder

WIA Vervoer

WIA (Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen) vervoer is een vervoersvoorziening die beschikbaar is voor mensen die door een ziekte of beperking niet zelfstandig kunnen reizen en een.
Lees verder

PGB vervoer

Met een PGT vervoer kunnen mensen bijvoorbeeld een taxi of rolstoelbus inhuren. Het persoonsgebonden budget stelt hen in staat om zelf de keuze te maken voor het vervoermiddel dat het beste bij hun behoeften past. Lees verder

Zorgvervoer op maat

Regel eenvoudig uw zorgvervoer op maat. Dat geeft een gerust gevoel en voorkomt allerlei last minute perikelen met betrekking tot het vervoer van of naar uw bestemming.

Veilig taxivervoer

Uw veiligheid staat bij ons voorop. Wij zetten uitsluitend goed opgeleide, ervaren chauffeurs in en ons wagenpark wordt uitstekend onderhouden. Bovendien zijn al onze taxi’s taxi verzekerd.

Groot wagenpark

Wij hebben een omvangrijk en divers wagenpark. Dat stelt ons in staat om aan alle vervoersbehoeften te voldoen.

Vakbekwaam

Al onze chauffeurs zijn vakbekwaam en hebben ervaring met het vervoeren van patiënten. Indien gewenst begeleiden wij onze ziekenvervoersklanten tot aan de wachtkamer in het ziekenhuis en tot aan de voordeur.

Kwaliteit

Wij beschikken over een taxi-kwaliteitskeurmerk, afgegeven door de gemeente. Dat is te herkennen aan het unieke logo van de gemeente dat wij op het dakbord voeren. Het dakbord heeft ook een eigen uniek nummer. Zo kunt u altijd achterhalen door welke taxi u vervoerd bent.

Facturen

Wij bieden onze klanten de mogelijkheid om op rekening te rijden. U ontvangt van ons aan het einde van elke maand een gespecificeerde factuur die u dan achteraf kunt declareren.

Punctueel

Klanten die bij ons een rit besteld hebben, ontvangen een ritbevestiging met een unieke link. Door op deze link te klikken, kunnen zij het voertuig volgen.

Veelgestelde vragen (FAQ)

De kosten van een taxirit hangt af van de afstand en de hoeveelheid personen die u wilt vervoeren. Hoe verder uw bestemming weg is hoe meer kosten er worden gemaakt op brandstofgebied, maar ook bijvoorbeeld voor het uurloon van de chauffeur.
Het is echter wel belangrijk om te weten dat hoe verder uw bestemming weg is, hoe voordeliger de kilometerprijs dan uitvalt.

In de reserveertool Reserveer online kunt u gemakkelijk berekenen wat de rit gaat kosten en uw reis plannen. Hierdoor komt u niet voor onverwachte verrassingen te staan en daarom willen wij graag nogmaals benadrukken dat met meer afstand het kilometertarief voordeliger wordt.

Via deze link, van de rijksoverheid, kunt u zelf nakijken wat het maximale starttarief is van een taxi en de maximale kilometerprijs.

De online reserveer is gemakkelijk op de website te vinden. De tool laat zichzelf gemakkelijk invullen, maar toch hebben we hiervoor een korte instructie opgesteld:

  • Vertrek: vul allereerst de locatie in waar u wilt worden opgehaald. Let op, de tool luistert nauw en u moet een huisnummer invullen. Klik verder als U wilt reserveren.
  • Bestemming: vul nu de bestemming van de taxirit in. U kunt hier kiezen voor een adres, luchthaven of een NS-station.
  • Details: de datum en tijd volgen erna en de keuze voor het voertuig en de hoeveelheid personen. Zie hiervoor ook vraag 1.
    Als betaalwijze kan er ‘contant’, dus in de taxi afrekenen en ‘online’, dus vooraf afrekenen worden gekozen.
    NB: voor een behoorlijke rit buiten onze standplaats Eindhoven geven wij de voorkeur aan vooraf (een gedeelte) te betalen.
  • Bereken ritprijs: druk op de knop om de ritprijs te berekenen. De prijs staat vast.
  • Vul uw gegevens vervolgens in. Naam, telefoonnummer en e-mailadres zijn verplicht.
  • Reserveer de rit.
  • Een bevestiging wordt gevraagd na het aanklikken en u wordt doorgeleid naar een nieuwe pagina om nogmaals te bevestigen. Er is dan een mail gestuurd naar uw opgegeven mailadres om uw rit te valideren.
  • Na validering wordt de reservering actief en krijgt u een aanvraagnummer. De mail is bewijs van de aanvraag en de overeengekomen ritprijs.

Ons wagenpark bestaat uit de volgende voertuigen:

  • Volkswagen Touran (stationwagon): max. vier personen; stationwagen
  • Volkswagen Sharan (MPV): max. 6 personen

Let op: kleine bagageruimte. Kies bij veel bagage, zoals een luchthavenrit voor de Mercedes Vito.

  • Mercedes Vito (extra long): max. 8 personen
  • Mercedes Sprinter(extra long): max. 8 personen

Mocht u een grotere groep willen vervoeren, neem dan van te voren even contact met ons op. Grote groepen zijn voor ons geen enkel probleem, want we bezitten namelijk zelfs een touringcar.

Een laatste optie is om te reserveren voor Businessclass/VIP-vervoer. U wordt dan opgepikt in een prachtige limousine voorzien met alle gemakken om uw reis zo prettig mogelijk te maken. Denk hierbij aan 5G-internet, een koffieapparaat, minibar, afscheiding tussen uw chauffeur en u.

Wij begrijpen dat u voorbereid op reis wil en benieuwd bent of al uw koffers mee kunnen.

Hieronder een kort overzicht van onze voertuigen en de hoeveelheid liters bagageruimte.
1 Volkswagen Touran: 633-743 liter: 4 grote koffers
2 Volkswagen Sharan: 711 – 955 liter: 4 stuks handbagage
3 Mercedes Vito: 1410 liter*: 8 grote koffers en 4 stuks handbagage

*Afhankelijk van de hoeveelheid passagiers dat er mee wordt vervoerd in de Vito. Meer passagiers betekent dat de achterbanken ook gevuld zijn, daardoor is er beduidend minder bagageruimte.

Om een beeld te krijgen hanteren wij de vuistregel dat bij een inhoud van 400 liter twee stuks handbagage mee kan en een kinderwagen óf twee grote koffers. In de Touran zullen dus minimaal drie grote koffers en zeker twee grote koffers en een kinderwagen passen.

Mocht u zich zorgen maken over dat u wel genoeg ruimte heeft voor uw bagage, neem dan van te voren contact met ons op. Wij helpen u dan met uw vraag.

Na reservering krijgt u direct een overzichtelijke bevestiging via de opgegeven mail. In de mail kunt u het reserveringsnummer en het telefoonnummer nogmaals van ons vinden, met de opgegeven locatie van ophalen en de eindbestemming.
Dringend advies om de email te bewaren en aan de chauffeur te tonen als bewijs voor de overeengekomen ritprijs.