Taxi Liège Airport
Doordat wij vaste prijsafspraken met u maken, komen vertraging door wegwerkzaamheden, omleidingen of andere obstakels nooit voor uw rekening. Ook hoeft u zich ingeval één van deze oponthouden zich voordoet, geen zorgen te maken of u wel op tijd zult komen. Wij houden bij het inplannen van de rit altijd rekening met onvoorziene omstandigheden.
Aangekomen op het vliegveld zet de chauffeur u voor de vertrekhal af en helpt u bij het uitladen van de bagage. Op uw gemak kunt u daarna gaan inchecken. Er is zelfs nog tijd voor een kopje koffie op het vliegveld voordat uw vlucht wordt omgeroepen. Kijk, dat verstaan wij onder reizen in stijl!
Wij hanteren vaste lage tarieven voor vervoer van en naar het vliegveld.
Informatie over Liège Airport
- Naam: Luchthaven Luik-Bierset
- Adres: Rue de l’Aéroport, 4460 Grâce-Hollogne
- Openingstijden terminal: 24 uur per dag
- Eigenaar: Waals Gewest, Aéroports de Paris Management
Vergeet niet om de terugreis ook goed te regelen, reserveer op tijd
Soms wordt er enigszins gemakkelijk gedacht over de reis terug vanaf het vliegveld. Men is vaak in de veronderstelling dat er volop openbaar vervoer beschikbaar is, of dat familie, vrienden of kennissen ze wel even op komen halen.
In de praktijd valt dat nog wel eens tegen. De vluchten arriveren namelijk vaak midden in de nacht of ’s morgens in alle vroegte. Niet al het openbaar vervoer is daarop ingesteld en eerlijk is eerlijk, die familie en vrienden zetten liever hun wekker op een meer acceptabele tijd.
Maak het uzelf dus lekker gemakkelijk en bespreek vooraf de taxirit terug.
Informeer naar de mogelijkheden en onze concurrerende tarieven
Voor de meeste ritten hanteren wij vaste lage tarieven. U weet dus altijd hoeveel de rit u zal gaan kosten. Onregelmatige uren of zon- en feestdagen hebben daar geen invloed op.
Voor groepen groter dan 8 personen maken wij graag vooraf een offerte waarin wij al uw wensen meenemen. De offerte is altijd vrijblijvend en met concurrerende tarieven. Neem dus gerust contact op om naar de mogelijkheden te informeren.
Veelgestelde vragen (FAQ)
De kosten van een taxirit hangt af van de afstand en de hoeveelheid personen die u wilt vervoeren. Hoe verder uw bestemming weg is hoe meer kosten er worden gemaakt op brandstofgebied, maar ook bijvoorbeeld voor het uurloon van de chauffeur.
Het is echter wel belangrijk om te weten dat hoe verder uw bestemming weg is, hoe voordeliger de kilometerprijs dan uitvalt.
In de reserveertool Reserveer online kunt u gemakkelijk berekenen wat de rit gaat kosten en uw reis plannen. Hierdoor komt u niet voor onverwachte verrassingen te staan en daarom willen wij graag nogmaals benadrukken dat met meer afstand het kilometertarief voordeliger wordt.
Via deze link, van de rijksoverheid, kunt u zelf nakijken wat het maximale starttarief is van een taxi en de maximale kilometerprijs.
De online reserveer is gemakkelijk op de website te vinden. De tool laat zichzelf gemakkelijk invullen, maar toch hebben we hiervoor een korte instructie opgesteld:
- Vertrek: vul allereerst de locatie in waar u wilt worden opgehaald. Let op, de tool luistert nauw en u moet een huisnummer invullen. Klik verder als U wilt reserveren.
- Bestemming: vul nu de bestemming van de taxirit in. U kunt hier kiezen voor een adres, luchthaven of een NS-station.
- Details: de datum en tijd volgen erna en de keuze voor het voertuig en de hoeveelheid personen. Zie hiervoor ook vraag 1.
Als betaalwijze kan er ‘contant’, dus in de taxi afrekenen en ‘online’, dus vooraf afrekenen worden gekozen.
NB: voor een behoorlijke rit buiten onze standplaats Eindhoven geven wij de voorkeur aan vooraf (een gedeelte) te betalen. - Bereken ritprijs: druk op de knop om de ritprijs te berekenen. De prijs staat vast.
- Vul uw gegevens vervolgens in. Naam, telefoonnummer en e-mailadres zijn verplicht.
- Reserveer de rit.
- Een bevestiging wordt gevraagd na het aanklikken en u wordt doorgeleid naar een nieuwe pagina om nogmaals te bevestigen. Er is dan een mail gestuurd naar uw opgegeven mailadres om uw rit te valideren.
- Na validering wordt de reservering actief en krijgt u een aanvraagnummer. De mail is bewijs van de aanvraag en de overeengekomen ritprijs.
Ons wagenpark bestaat uit de volgende voertuigen:
- Volkswagen Touran (stationwagon): max. vier personen; stationwagen
- Volkswagen Sharan (MPV): max. 6 personen
Let op: kleine bagageruimte. Kies bij veel bagage, zoals een luchthavenrit voor de Mercedes Vito.
- Mercedes Vito (extra long): max. 8 personen
- Mercedes Sprinter(extra long): max. 8 personen
Mocht u een grotere groep willen vervoeren, neem dan van te voren even contact met ons op. Grote groepen zijn voor ons geen enkel probleem, want we bezitten namelijk zelfs een touringcar.
Een laatste optie is om te reserveren voor Businessclass/VIP-vervoer. U wordt dan opgepikt in een prachtige limousine voorzien met alle gemakken om uw reis zo prettig mogelijk te maken. Denk hierbij aan 5G-internet, een koffieapparaat, minibar, afscheiding tussen uw chauffeur en u.
Wij begrijpen dat u voorbereid op reis wil en benieuwd bent of al uw koffers mee kunnen.
Hieronder een kort overzicht van onze voertuigen en de hoeveelheid liters bagageruimte.
1 Volkswagen Touran: 633-743 liter: 4 grote koffers
2 Volkswagen Sharan: 711 – 955 liter: 4 stuks handbagage
3 Mercedes Vito: 1410 liter*: 8 grote koffers en 4 stuks handbagage
*Afhankelijk van de hoeveelheid passagiers dat er mee wordt vervoerd in de Vito. Meer passagiers betekent dat de achterbanken ook gevuld zijn, daardoor is er beduidend minder bagageruimte.
Om een beeld te krijgen hanteren wij de vuistregel dat bij een inhoud van 400 liter twee stuks handbagage mee kan en een kinderwagen óf twee grote koffers. In de Touran zullen dus minimaal drie grote koffers en zeker twee grote koffers en een kinderwagen passen.
Mocht u zich zorgen maken over dat u wel genoeg ruimte heeft voor uw bagage, neem dan van te voren contact met ons op. Wij helpen u dan met uw vraag.
Na reservering krijgt u direct een overzichtelijke bevestiging via de opgegeven mail. In de mail kunt u het reserveringsnummer en het telefoonnummer nogmaals van ons vinden, met de opgegeven locatie van ophalen en de eindbestemming.
Dringend advies om de email te bewaren en aan de chauffeur te tonen als bewijs voor de overeengekomen ritprijs.